BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Bakalaurinio blogas

Tyrimo klausimai ir užduotys

darameja ● 2010-02-17

Vienas svarbiausių dalykų yra nusistatyti aiškius tyrimo klausimus. Šįkart kalbant konkrečiai apie tyrimą, kuris gali būti jūsų visas bakalaurinis ar kitoks darbas, arba dalis jo. Nuo to, kokie bus jūsų klausimai, priklausys tai, kaip interpretuosite iš tyrimo gautus rezultatus.

Tyrimo klausimai yra daug konkretesni nei idėjos. Į juos turi būti lengva atsakyti tyrimo surinktais duomenimis, todėl retai klausiama “kodėl” kažkas vyksta, labiau “kiek”, “kaip”, “kokiais būdais” ir pan. Taip pat klausimai neturi būti per lengvi - net be tyrimo aiškiai atsakomi. Reikia pasirinkti tokius, kurie būtų tinkami esamu laiku, šiam tyrimui, esamomis galimybėmis. Taip pat nevertėtų rinktis tokių, kurie neatneš sričiai nieko naujo - tiesiog pakartoti jau buvusius tyrimus ir teorijas.

Geras pradžios taškas yra sugalvoti vieną bendrinį tyrimo klausimą pagal sugalvotą tyrimo idėją, ir tada keletą kitų klausimų ar apibdūdinti tyrimo užduotis. Tyrimo klausimų konkretinimui galite juos įsivaizduoti kaip “matriošką” - nuo aukščiausio, bendriausio lygio einama link labai konkretaus. Užkliuvus visada galima pasitarti su savo darbo vadovu.

Pavyzdžiai Tyrimo idėja>Tyrimo klausimas:

  • Darbuotojų paieška internetu > Kiek efektyvi darbuotojų paieška internetu palyginus su tradiciniais metodais
  • Kvapų kaip rinkodaros priemonės naudojimas > Kokiais būdaus tam tikri kvapai veikia pirkėjus prekybos centruose
  • Interneto bankininkystė > Kaip išaugęs internetinės bankininkystės naudojimas pakeitė vartotojų naudojimąsi tradiciniu banku

Na, mano praeitame įraše surašytos idėjos buvo dalis galimų tyrimo klausimų.

Taigi pagrindinė mano idėja yra: socialinių tinklų panaudojimas knygos rinkodarai

Bendrinis klausimas (manau):

  • Kaip socialiniai tinklai naudojami leidyklų marketinge?
  • Arba: Kiek efektyvus yra socialinių tinklų panaudojimas knygų rinkodarai?

Siauresni klausimai (dalis iš praito įrašo):

  • Kokiu tikslu naudojami socialiniai tinklai (tiesioginis marketingas, ryšiai su visuomene)
  • Kiek socialiniai tinklai išnaudojami leidyklose Lietuvoje?
  • Kaip per socialinius tinklus sudaromas leidyklos įvaizdis?
  • Kuo skiriasi socialinių tinklų panaudojimas mažose, vidutinėse ir didelėse leidyklose?

Mano klausimai reikalauja arba tyrimo (kurį bent dalinai galiu įvykdyti savo praktikos leidykloje) arba atvejų tyrimo (case studies) metodo. Tik klausimas lieka kurį klausimą atsakinėti (jei išvis iš šitų klausimų, gal yra kitų, geresnių tik aš nesugalvoju?).

Tyrimo užduotys - jas galima sugalvoti atskirai arba tyrimo klausimus suformuluoti kaip užduotis. Jos aiškesnės, konkretesnės ir labiau akademinė išraiška (rimčiau taip sakant). Tyrimo užduočių formulavimui galite pasitelkti SMART testą (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely)

  1. Konkretu - ką norite sužinoti atlikdami šį tyrimą.
  2. Išmatuojama - kaip pamatuosite kaip buvo įvykdyta užduotis.
  3. Įmanoma - ar jūs galite įvykdyti šias užduotis, net jei ištiks numanomi trikdžiai.
  4. Realu - ar turėsite pakankamai energijos, laiko ir užsispyrimo iki galo įvykdyti užduotį.
  5. Laikas - ar spėsite įvykdyti užduotis per nustatytą laiką.

Pavyzdžiai Tyrimo klausimas> Tyrimo užduotis

  • Kodėl kompanija pradėjo instruktuoti komandas? > Išsiaiškinti organizacijos tikslus dėl komandų instruktažo programos.
  • Kaip galima matuoti komandų instruktažo efektyvumą? > Nustatyti tinkamus komandų instruktažo efektyvumo kriterijus.
  • Ar komandų instruktažas buvo sėkmingas? > Apibūdinti kokiu lygiu buvo pasiekti komandų instruktažo efektyvumo kriterijai.
  • Ar komandų instruktažo efektyvumas gali būti paaiškinamas? > (a ) Nustatyti faktorius susijusius su komandų instruktažo efektyvumo kriterijais (b) Įvertinti ar kai kurie faktoriai yra svarbesni už kitus.

Taigi, tyrimo užduotys žymiai konkretesnės ir iškart (bent maždaug) paaiškėja, kokių veiksmų reikia imtis. Tačiau aš dar nepasirinkau savo tyrimo klausimų, taigi kol kas neformuluosiu ir užduočių, Klausimus tikiuosi suformuluoti paskaičius teorijos.

Kitame blogo įraše - tyrimo projekto pasiūlymas (kada jis svarbus ir kas jame įtraukiama).

p.s. gal tai nuvertins mano blogą administratorių akyse, bet eh… Blogas.lt vartotojo sąsaja tiesiog siaubinga. Ir vaizdas ir formatavimo būdai. Nors viskas paremta wordpress, bet visiškai neatnaujinama. Nors ir absoliučiai, akį rėžiančiai komerciniai, bet vis tiek nenori pasistengti ir normaliai dirbti. Kažkoks atrodo bendrinis daugumos lietuviškų svetainių bruožas - žiaurius komercinis polinkis, bet kartu labai prastas aptarnavimas. Vadinasi - vartotojai paskutinėj vietoj, bet koks š.. praeis jiems, nes nieko geresnio nežino… Sad, but true.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (1) : "Tyrimo klausimai ir užduotys"

1 | Gmail reklama

2015-05-21 ● 14:28

Manau, kad nieko tokio jog darai tyrimą savo bloge. Be to, tavo tema labai aktuali sakyčiau.:)

[WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‘0 which is not a hashcash value.

Rašyti komentarą