BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Bakalaurinio blogas

Kaip išgaunamos idėjos

darameja ● 2010-02-17

Idėjoms sugeneruoti galima pasirinkti arba racionalų arba kūrybingą būdą. Geriausia abu iškart, nes tuomet bus išnaudoti visas jūsų potencialas.

Racionalus būdas:

  1. Išsiaiškinti savo stipriąsias puses ir interesus
  2. Peržvelgti kitus panašius tyrimus
  3. Diskusijos
  4. Literatūros paieška
  5. Žiniasklaida

Kūrybingas būdas:

  1. Turėti užrašų knygutę idėjoms
  2. Peržvelgti kitus rašto darbus išsirenkant sau patinkančius aspektus
  3. Idėjų medis
  4. Brainstormingas

Pasitelkus šias technikas jus ištiks vienas iš šių variantų:

  • jūs sugalvosite vieną ar kelias idėjas savo tyrimui
  • visiška panika, nes nesugalvojote nieko, kas domintų ir būtų tinkama

Bet kuriuo atveju (ypač pastaruoju) verta pakalbėti su darbo vadovu.

Taigi daugiau apie būdus:

  1. Pirmiausia aišku reikia atsižvelgti į tai, kokios temos domina ir apie kurias turite pakankamai žinių ir patirties, kad tyrimas pasisektų gerai. Reiktų atsižvelgti į buvusius darbus ir pažiūrėti kokie geriau sekėsi. Taip pat svarbu atsižvelgti į tai, kas būtų naudinga būsimai karjerai. Mano atvejis toks - kursinių darbų nesu rašiusi, nes taip gavosi, jog vis buvau Erasmu studijose. Tačiau dauguma kitokių rašto darbų buvo susieti su internetu, keli ir su socialiniais tinklais. Be to, jei jau dirbčiau leidykloje, tai tikriausiai taikyčiausi dirbti rinkodaros srityje. Be to visuose studijų pasikeitimuose (o jų buvo trys, jei nepriskaičiuoti dabartinės praktikos) daug teko studijuoti marketingą ir labiau su verslu besisiejančius dalykus. Taigi, manau šiuo atveju mano pasirinkimas pasvertas buvo.
  2. Tiksliai nežinau kaip VU universitete, bet kituose, kur teko studijuoti, priėjimas prie buvusių rašto darbų gana atviras. Taigi galima peržvelgti ir susirasti idėjų juose. Tačiau reikia nepamiršti, kad ne visi rašto darbai yra būtinai aukščiausios kokybės.
  3. Diskusijas galima vesti su draugais, studijų kolegomis, padiskutuoti su savo darbo vadovy ar (savanoriškais) dėstytojais bei srities profesionalais. Žinoma čia gana idealizuotas variantas, kuriame visi nori jums padėti ir mielai diskutuotų ir panašiai, tikrovėje dauguma neleis savo laiko tam. Bet pabandyti verta. Kai kurie dėstytojai džiaugsis, kad jų klausiama. Kai kurie srities ekspertai taip pat (be to juos dar gali sudominti tyrimo rezultatai).
  4. Tinkama idėjoms literatūra: akademiniai straipsniai ir straipsniai profesiniuose žurnaluose, ataskaitos ir knygos. Mano atvejui radau labai nedaug akademinių darbų lietuviškai apie socialinius tinklus leidyboje. Tačiau žadu gauti Lev Manovich knygą “Naujųjų Medijų Kalbą”, tai tikiuosi ji man padės visame rašymo procese bendrai.
  5. Žiniasklaida - tinkamas resursas, yapč tam tikroms temoms. Mano atveju, tai nėra labai aktualu. Bet reikės paieškoti periodikos apie leidybą ir pan.
  1. Na, pirmasis kūrybingas būdas gana paprastas - nuolat po ranka turėti užrašų knygutę idėjoms. Tačiau dažnai gali būti užmirštas taigi primenu :)
  2. Šiam būdui siūloma tokia darbo eiga: Išsirinkite šešis patinkančius tyrimus
    Prie kiekvieno iš jų prirašykite atsakymus į šiuos klausimus:
    Kas man patinka šiame darbe?
    Kas šiame darbe tinkama?
    Kodėl šis darbas geras?
    Išsirinkite tris nepatinkančius projektus
    Prie kiekvieno iš jų prirašykite atsakymus į šiuos klausimus:
    Kas man nepatnka šiame darbe?
    Kas šiame darbe netinkama?
    Kodėl šis darbas blogas?
    Taip turėsite sąrašą dalykų, kas jūsų nuomone yra gerai irk as blogai rašant darbus.
  3. Idėjų medis: pradedae nuo bendrinės idėjos ir tada iš jos išeinančios smulkesnės, konkretesnės.
  4. Brainstromingas kiekpanašus į idėjų medį. Geriausia tai daryti su kitais žmonėmis, taip galima įgauti daugiau idėjų ir kitokių požiūrių. Eiga tokia: suformuluokite esamą problemą (pvz. mano bakalaurinio tema turi būti susijusi su leidyba ir socialiniais tinklais, koks tyrimas geriausiai tiktų). Tada paklausiate sprendimo būdų ir juos visus užrašote prieš tai kritiškai nevertinant ir neatmetant nieko ir sugalvojant kiek galima daugiau idėjų. Tuomet sugalvotus sprendimus reikia peržvelgti ir pritaikyti savo darbui.

Pati galvodama ir išgaudama idėjas supratau, kad reikai daugiau literatūros paskaityti apie tai. O jos daug internete, daug knygų angliškai, yra ir lietuviškai Lev Manovich “Naujųjų Medijų Kalba”. Tik reikia viską susirasti ir sistemingai sumažinti informacijos kiekį (kaip nors). Be to ir šios srities vertimų į lietuvių kalbą nelabai težinau.

Na bet mano brainstormingo su savim pačia rezultatai:

* Socialiniai tinklai: Facebook, Twitter, Flicr, Blogai, Youtube. Kitos informavimo priemonės: podcasts, RSS feeds, user generated (digg, delicous ir pan.). Tai šitie pagrindiniai (pridėti lietuviškus?)

* Marketingas per socialinius tinklus: kaip apibūdinti - tiesioginis marketingas, ryšiai su visuomene?

* Kuri strategija veiksmingesnė - marketingo, tik informacijos perdavimo bendruomenei, ar ryšiu su visuomene, kur reikia nuolatinio bendravimo su publika.

* Socialinių tinklų strategija leidyklai bendrai ar kiekvienai išleidžiamai knygai? Kiek išplėsti tinklą (nauji twitter vartotojai, nauji Facebook puslapiai)?

* Kaip strategija skirtųsi mažoms, vidutinėms ir didelėms leidykloms? Specializuotoms ir ne?

* Kokie yra socialinių tinklų naudotojai Lietuvoje?

* Kaip skiriasi rinkodaros strategija per socialinius tinklus ir ne internete? Susijusi, atskira, dalinai atskira?

Na čia dalis idėjų jau kaip tyrimo klausimai. Bet blyn tikrai reikia greičiau dirbti man, nes dar tik pradžia bakalaurinio, o jau trečia praktikos savaitė… Sėkmės ir tvirtybės man.

Kitame blogo įraše - kaip idėjas paversti tyrimo klausimais ir tikslais.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (3) : "Kaip išgaunamos idėjos"

1 | Aistė

2010-02-27 ● 21:28

Sveika, Bakalaurinio blogas,

Patinka man visokios akademybės, tai su malonumu užsiprenumeruočiau tavo srautą. Bet žiū - per kelias sistemas skelbi, tai kurioje iš jų pirmiausiai pildai įrašus? Kurią prenumeruoti geriausia?

Na ir norėčiau pakomentuoti šį pastebėjimą:

“Mano atvejui radau labai nedaug akademinių darbų lietuviškai apie socialinius tinklus leidyboje. Tačiau žadu gauti Lev Manovich knygą “Naujųjų Medijų Kalbą”, tai tikiuosi ji man padės visame rašymo procese bendrai.”

Labai rekomenduoju paskaityti šią Manovich knygą - ten daug įdomybių apie pačias tendencijas, kaip technologijos apauga visokiom kultūrinėm formom. Tačiau ši knyga parašyta 2000-aisiais, kai socialiniai tinklai tebuvo sociologinis terminas, o juos modeliuojančios svetainės tik tik pradėjo rastis. Todėl nedėk daug vilčių į šią knygą - vargu, ar ji taps tavo bakalaurinio ašimi. Rekomenduoju giliau pasidomėti Geert Lovink darbais - bent jau apie tinklaraščius jis tiek ir tiek prirašė. Atskirus jo tekstus vertė balsistai (balsas.cc).

Sėkmės!

2 | darameja

2010-02-27 ● 21:36

Labas :)

Dėkui už komentarą.
Pirmiausia dėl srauto - tai daugiausiai dėmesio skiriu blogui būtent čia, blogas.lt. Tumblr tai kaip “backup” ir tieisog norėjau išbandyti jų platformą, tai jei užsisakysi, tai šitą :) Džiugu, kad sudominau.

Dėl knygos, tai jau užsisakiau šitą, kitą savaitę turėtų ateiti. Dėkuo už rekomendaciją, pažiūrėsiu ir Geert Lovnink darbus.

Gero skaitymo,
Agnė

3 | Aistė

2010-02-27 ● 21:45

Ačiū, užsiprenumeravau.

Rašyti komentarą